Ana Sayfa Ekonomi Her İle 3 Örnek Köy Yapılıyor

Her İle 3 Örnek Köy Yapılıyor

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Fakıbaba, hayata geçirecekleri Örnek Köy Projesi ile tarım ve hayvancılığı kalkındırmayı amaçladıklarını belirterek, "250 köyü kendimiz yapacağız. Proje kapsamında her ilde 3 köy olacak. 250 örnek köyün bitiş tarihini 30 Haziran 2019 olarak veriyoruz" dedi.

Giriş Tarihi: 30 Ocak 2018 Salı 15:08
Her İle 3 Örnek Köy Yapılıyor

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından hayata geçirilecek Örnek Köy Projesi ile tarım ve hayvancılığı kalkındırma amaçlanıyor. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Ahmet Eşref Fakıbaba projeyle kırsal nüfusu ve tarımsal üretimde verimliliği artıracağını ifade etti.

Örnek Köy Projesi'nin amacının kırsalda yaşayan vatandaşların hayat standartlarını daha iyi bir noktaya çıkarmak olduğunu belirten Fakıbaba, "Yozgat'ta böyle bir köyümüz var. Bu köyde normalde 450 vatandaşımız yaşarken bu projeyle 110 kişi tekrar şehirden köye gelmiş." diye konuştu.

Fakıbaba, projeyle köylerdeki işletmelerin birleşerek yeni bir yapı oluşturacağını ve çiftçilerin birçok girdi maliyetinin azalacağını bildirerek, proje kapsamında çiftçilerin tarım konusunda eğitimli insanlarla faaliyette bulunabileceğini söyledi.

Fakıbaba, "Bu sayede daha verimli ürünler üretilecek ve arsanın değeri de artacak. Yozgat'ta basınçlı sulamaya geçmişler, enerji kullanımında azalma var. Traktör sayısı bile 14'e inmiş. Mazottan yüzde 40 tasarruf sağlanmış." dedi.

Köylerde İstihdam Artacak

Proje sayesinde istihdamın da artacağına işaret eden Fakıbaba, Yozgat'taki köyde başka yerlerden gelen 450 kişinin de istihdam edildiğini anlattı.

Proje kapsamında gönüllü köylerin dönüştürüleceğini dile getiren Fakıbaba, şunları kaydetti:

"250 köyü kendimiz yapacağız. Proje kapsamında her ilde 3 köy olacak. Diğer vatandaşlar gelip gördüğünde 'Biz de istiyoruz.' diyecekler. Örnek Köy Projesi ile amacımız tarımı ve hayvancılığı kalkındırmak. Özellikle kırsalda yaşayan insanımızın hayat seviyesini yükseltmek istiyoruz. Yaptığımız bütün işler önce insan için. 250 örnek köyün bitiş tarihini 30 Haziran 2019 olarak veriyoruz."

Fakıbaba, projenin parçalı ve hisseli arazilerin toplulaştırılmasında da kolaylık sağlayacağına işaret ederek, bu köylere destek ve teşviklerde bazı ayrıcalıkların tanınacağını bildirdi.

Alucra'ya Neden Olmasın?

Bakanlık tarafından yapılacak olan "Her ilde 3 Köy Projesi" Giresun'a yapılacak etabında bu projenin geçimini tarım ve hayvancılıkla sağlayan Alucra ilçemize yapılmasını talep ediyoruz.

Alucramıza neden olmasın? Yetkililerimizi ve siyasilerimizi bu projenin ilçemize kazandırılması için birkez daha basın aracılığyla bilgilendiriyor, gerekli çalışmaların ilçemiz adına yapılmasını istiyoruz.

YORUMLAR
  • yorum2018-02-13 13:23:44ALUCRALI ALUCRALI

    Tam isabet olur ALUCRA dan iyi köymü bulacaklar

  • yorum2018-02-03 06:37:05YAŞAR REİS

    Niçin 2019? Seçim yatırımı mı? Zaten bir yerlerden icazeti almışlar 2019 yesinler sizin 2019 süper köy projenizi işiniz gücünüz yalan dolan talan

  • yorum2018-02-01 18:06:23HAYAT ALMAOĞLU

    BÖYLE BİR PROJE DEMİRÖZÜ (EŞKÜNE)KÖYÜ İÇİNDE DEĞERLENDİRİLEBİLİR.

  • yorum2018-01-31 08:48:30El ucra

    Yusuf saraçoğlu yerden göğe kadar haklı

  • yorum2018-01-31 04:18:51Yusuf Saraçoğlu

    Erdem Ekşi kardeşim sana hak veriyorum ama gerçekleri söylediğim için ve şuan sadece kendime şahsıma karşı yapılan bir takım eleştiriler için bende Alucra yönetimini eleştiriyorum. Editör kadir beye teşekkür ediyorum tarafsızca haber paylaşımı ve yorum paylaşımı yaptığı için. Hiç kimse hiç kimseyi sıkıntıya sokamaz Alucradan Ankara'dan asan kesen siyasetcilerimiz sorunlarını bire bir benimle halletsin. kimse benim yorumum üzerinden kimseyi eleştiremez sende iyi biliyorsun Alucra gerçeklerini. Sayın Erdem Ekşi ben Alucrayi kesinlikle kötülemiyorum öyle birşey de yapmam bende Alucrada doğdum büyüdüm. Ben Alucrayı bitiren sömüren köy haline getiren kendilerini bir halt sanan verdiği sözleri tutmayan Alucra Akp yönetimini eleştiriyorum çünkü bu şahısları Alucrayı bitirdi ve sadece kendi ceplerine girecek paranın derdine düştüler ve şunu bilki bu proje Alucraya uğramayacak bundan önce verilen sözlerin hangisi tutuldu ki Alucrahaber'e de baskı yapan olursa karşısında beni bulur.

  • yorum2018-01-30 12:14:54Erdem Ekşi

    Sevgili Yusuf Saraçoğlu kardeşim.Buradan sana sesleniyorum.Bak uzaktan da akrabalığımız var.Tamam Alucrahaber.com aracılığı ile çok şeyler anlattın.Konuştun.Yazdın çizdin.Ama Alucrahaber.com sitesi, tüm dünyanın görseli ve haber kanalı olan bir internet sitesidir.Burada bari yapıcı olalım.Her haberinin altına kötüleyici yazılar yazmak yakışık alan durum değildir.Senin seni herkes duydu, gördü.Ama her şeyde bir yere kadar.Alucra yı kötüle kötüle nereye kadar.Lütfen yazmayınız.Rica ediyorum.Haber editörünü de sıkıntıya sokmayınız...

  • yorum2018-01-30 12:06:07Erdem Ekşi

    Bu projeye en uygun köyümüz Yeşilyurt Köyüdür.Alucra nın en kalabalık köyüdür.Orasının hakkıdır.Onun peşin dede Karabörk Köyümüz bu projeye yatkın durumdadır.Bu proje orada uygulanırsa Alucra ya örnek olur.Bu proje Alucra ve Şebinkarahisar da mutlaka uygulanmalıdır.

  • yorum2018-01-30 11:39:44Nurettin Közleme

    Bu proje tam Alucra Çalgan köyüne has tüm yetkililerin dikkatine.

  • yorum2018-01-30 09:02:31Yusuf Saraçoğlu

    Bu proje Alucranin yanından bile geçmez niyemi köyler boş nüfus yok gençlik yok kim yapacak bir takım keneler mi? kendi ceplerine girecek para fırsatı görürlerse torpille bir iki kişi manfatlanir ama çok zor. Alucraya en güzel yakışan şey yurt yapıp hastane yapıp mezbane yapıp açmamak halka sunmamak sonuçta sağ cepden sol cepe giriyor para gariban yine gariban anlarsınız ne demek istediğimi kısacası çakal çakalın kuyruğuna basmaz postunu yalarmis :)

  • yorum2018-01-30 07:04:57Alucralı

    Alucra olabilir ama işin ucunda birilerinin cebine para girecekse olur.

  • yorum2018-01-30 06:56:57Ahmet Göcen

    Alucraya olur ama nasıl olur bilirmisiniz? Eğer işin içinde beton ve taş döşeme işi varsa olur yoksa memlekete proje yaptırmak gibi bir gaye yok. 4 yıldır yarım bırakılan camiinin önünden yaptıkları işler belli değilmi.

Bu Kategorideki Diğer Haberler
Bu habere de bakabilirsiniz Solucan Gübresi Üretimine Destek

Solucan Gübresi Üretimine Destek

Kurumsal

İçerik

Gündem

Siyaset

Teknoloji

Yukarı Çık
alucrahaber