Ana Sayfa Eğitim / Sağlık Kan Kaybediyoruz

Kan Kaybediyoruz

Alucra Turan Bulutçu MYO'ya 210 öğrenci kayıt yaptırdı.

Giriş Tarihi: 26 Eylül 2017 Salı 10:37
Kan Kaybediyoruz

Geçen sene yerleştirme sonuçlarında bu rakam çok daha fazla iken bu yıl ülke genelinde sınavsız geçiş hakkının da kaldırılmasıyla okulumuzda çok ciddi bir öğrenci kaybı yaşandı. Bu sayı, geçen seneye göre yaklaşık 200 öğrenci azaldı.

Edinilen bilgilere göre geçtiğimiz ay üniversite tercihlerinin açıklanmasından sonra, Alucra'daki yüksekokulları kazanan 40'a yakın öğrenci ise kayıt yaptırmaktan vazgeçti. Daha önceki yıllarda okula kayıt yaptıran öğrenci sayısı 400-500 civarında iken bu sayının her geçen yıl azalması, bu yıl da sadece 210 öğrenci ile kalması ileri değil, geri gitmenin işareti olarak gösteriliyor.

Alucra'nın ekonomisinin can damarlarından olan üniversitenin düşen öğrenci sayısıyla birlikte her geçen süre kan kaybetmesi ilçe halkında büyük üzüntü yaratmıştır.

Öte yandan komşu ilçelerimizden Şebinkarahisar’da ki Meslek Yüksekokulları'na ise 423 öğrencinin kayıt yaptırdığı öğrenildi.

Ne Yapılabilir? Fakülte Nerede Kaldı?

Şuana kadar sessizliğini koruyan Alucra Sivil Toplum Kuruluşları özellikle de Alucra Vakfı, öğrenci sayısının artırılması bilhassa Fakülte alt yapısının oluşturulması için gerekli çalışmaları başlatmalıdır.

Sadece sivil toplum kuruluşları değil, siyasi parti temsilcilerileri, Alucra Kaymakamlığı, Alucra Belediyesi ilçenin geleceğine büyük etkisi olacak olan MYO ve Fakülte için olağan gücüyle projeler üretip gerçekleştirmelidir. Geçen yıl kapanan 2 bölüm sonrası gidişatın iyi olmadığı gözler önündedir. Aksi bir müdahale yapılmadığı sürece okulunun geleceğini tehlikeye atmış oluruz.

YORUMLAR
  • yorum2017-10-04 10:15:33TOPRAĞA SEVDALI

    ALUCRA ÜNÜVERSİTESİNDEN MAAŞLARINI ALAN ÖĞRETMENLİK HAYATLARINI GİRESUN MERKEZDE DEVAM ETTİREN YEDİ TANE HOCA VAR BU NE PERHİZ NE LAHANA TURŞUSU NERDE BU OKULDAKİ EĞİTMENLER TABİİ TORPİL..O YÜZDEN VARSIN KAPANSIN OKUL KİMİN UMURUNDA

  • yorum2017-10-04 10:07:52sıradan

    ÜNVERSİTENİN YOLU OKUL AÇILDIĞINDAN BERİDİR (15-09-2009) YAPILACAK YÜRÜMEYE YOL YOK SİZ NEYDEN BAHSEDİYOSUNUZ HASAN HELİMOĞLU ÖGT GÖREVLİSİ NİN BİR PAYLAŞIMI VARDI ARABAMLA BEŞ YIL ÖNCEKİ GİRDİĞİM KASİSE TEKRAR GİRDİM.. UTANÇ VERİCİ VAH BENİM TOPRAĞIM CANIM ALUCRAM

  • yorum2017-10-04 09:59:30vatan

    sadece bu seneye özgü değil yaşananlar üç yıldır kan kaybeden üniversitemizin bir an önce yeniden yapılanmaya gidilmesi aksi halde bi kaç seneye okulun kapanacağı edinilen bilgiler arasında... memleketi bu hale getirenlere yazıklar olsun eğitimcisinden siyasetçisine kadar..yaşananları bu halk biliyor.. okulu bu hale getirenler sadece kişisel çıkarları için memleketi hiçe sayanlardır.. bir alucralı olarak gurur duyulacak hiç bir şeyimiz kalmadı.. KARA LEKELER temizlenmemiş aklanmayız bilineeee

  • yorum2017-09-29 06:34:58alucralı

    alucra da öğrenci ne yapsın. öğrenciler alucrayı araştırsa buraya gelmez.

  • yorum2017-09-29 03:29:51Vatandaş...

    Zavallı Alucra Sahipsiz, Millet Aya Alucra hala yaya gidiyor.Bu memleket için ne yapılıyor?

  • yorum2017-09-28 16:28:20MuratHan

    Bu kadar düşük bir sayının bölgeden kaçış alameti olarak görmek kaçınılmaz bir gerçek sanırım. Fakat muhteşem doğası ve tarihe sahip bu şirin ilçeyi hiç görmesemde çok seviyorum ve bu siteyide takip ederek bilgi sahibi oluyorum. İnşaAllah tüm sıkıntılarınız giderilir. Güçlü ve dayanışma içinde ki bir ilçe olursunuz.

  • yorum2017-09-27 01:06:36Kemal KUŞCUL

    ÜRETİM, ÜRETİM..!! Alucra ve Anadolu tarıma dayalı ÜRETİME geçerse nüfusu artacağı gibi, ekonomiside artacaktır. Büyükşehirde kiralar 1.500 - 2.000 TL. Trafikte ömür çürütmek, sağlık sorunları, sorarım size, tarımda çalışmak mı zor, büyükşehirde mi..? 25 Kuruşa yumurtayı alarak kendi paramızla zehiri aldık. çok güzel gözüken domatesi alarak hertürlü kanseri satın aldık. Ve daha nice hastalıklar.. Bugün, KALP - ŞEKER - YÜKSEK TANSİYON - EKLEM AĞRILARI - varsa bilin ki büyükşehir hayranlığımızdan kaynaklandı. Anadolu'da arazilerimiz boş durmakta, bizler bir otobüste 150 kişi ile işe gitmeye çalışmaktayız...

  • yorum2017-09-26 13:41:13Yavuz yelek

    Günaydın hepinize günaydın....memleket die bişey mi kaldı da okul kalsın...en kısa zamanda okul kapanıcak sonra ilçe kapanıcak ki ilçe demeye bin şahit lazım...hani nerde o gözlüklü ve lüks arabalarla gelip hava civa atıp giden alucralılar???soruyorum nerdesiniz???birinizin sesi çıksın be yetmedimi bunlara sessiz kalışınız???yazık gerçekten çok yazık canııım güzelim alucramız elden gittti köy oldu köy....!!!yakında ağadayı alucranın etrafını tellerle örüp kovıyrım La sizi köyümden diyecek..

  • yorum2017-09-26 12:30:28Yalçın Akın

    Aslında Alucraya bir şeyler yapılmamış demek haksızlık olur ancak birazda insanımızdan kaynaklanıyor olabilir ne kadar güleryüzlüyüz esnaf olarak öğrenciyle ilişkilerimiz nasıl bir de ona bakmak lazım

  • yorum2017-09-26 09:16:02Mustafa ulu

    Alucra ya yol yapılıyor daha ne olsun bırakın gerisini boş verin gitsin...Yazık çok yazıkkkk

  • yorum2017-09-26 09:13:44Hasan Budak

    Biz Alucralı Vatandaşlar olarak içimiz yanıyor böyle haberleri okuyunca da bunları acaba hiç üst düzey yöneticilerimiz okumuyor mu?Ne yapılması gerektiğini bilmiyorlar mı?

  • yorum2017-09-26 07:41:11Yusuf Saraçoğlu

    Kapanır meslek yüksek okulu bir iki seneye maalesef alucrada kafelerde çay iki TL soğuk meşrubat dört tele olmuş hiç bir sosyal aktivite yok iklim şartları zor kışın saten Allah a amanet bir ilçe birde yönetimi düşünürsek köy olmaya aday bir Alucra Şebinkarahisar yada Suşehri il olur Alucra her zaman hersene daha çok geri gider

Bu Kategorideki Diğer Haberler
Bu habere de bakabilirsiniz Veli Ziyaretleri Performansı Artırıyor

Veli Ziyaretleri Performansı Artırıyor

Kurumsal

İçerik

Gündem

Siyaset

Teknoloji

Yukarı Çık
alucrahaber