Ana Sayfa Güncel Suşehri Sapağında Neden Alucra Yok?

Suşehri Sapağında Neden Alucra Yok?

Geçtiğimiz günlerde gurbetçi bir hemşerimizden sitemize bir e-posta geldi, Karayolları yetkililerin dikkatine sunuyoruz.

Giriş Tarihi: 9 Kasım 2017 Perşembe 14:36
Suşehri Sapağında Neden Alucra Yok?

"Değerli Alucrahaber,

Bir konuyu sizinle paylaşmak istedim. Benim gibi bir çok kişinin bu sorunla karşılaştığını düşündüğüm ve sitenizi çok fazla insanın ziyaret edip bu paylaşımı görerek soruna çözüm bulacaklarına inanıyorum.

Öncelikle kendimden bahsedeyim. Alucra Karabörk köyündenin, 1980 li yıllarda çalışmak için yurt dışına gitmek zorunda kaldım. İmkanlar ve şartlar nedeniyle 25 yıl ülkeme vatanıma gelemedim. 2005 yılındaki ziyaretim sonrası geçirdiğim rahatsızlık nedeniyle her yıl gelmeyi planladığım ziyaretlerime bu seferde sağlık sorunları engel koydu. Hamd olsun 2017 yılı Temmuz ayında Alucramı ölmeden gelip görmek nasip oldu. Şimdi gelelim asıl sorunumuza.

İstanbul'dan Alucra'ya yıllar sonra otomobille gelmek istedim. Daha önceki ziyaretimde başka araçlarla konvoy olarak geldiğim için yaşadığım sorun bu denli dikkatimi çekmemişti. Koyulhisar'a kadar sorunsuz devam eden yolculuğumuz Şebinkarahisar - Suşehri sapağından sonra allak bullak oldu. Tabii uzun yıllardır Alucra'ya karayoluyla gelmediğim için Şebinkarahisar Suşehri ayrımındaki tabelada Alucra ismini göremedim, buradaki hiç bir tabelada Alucra'ya yönlendiren bir bilgide yoktu. Bende haliyle Suşehri istikametine devam ettim. Takii Refahiye ilçesine yaklaştığımda bir yanlışlık olduğunu fark ettim. Yol kenarında sorduğum insanlar tekrar Suşehri tarafına geri gitmemi, oradan da Şebinkarahisar sapağına kadar devam etmemi söylediler.

Yön tabelalarında Alucra yazmadığı için 80 km gidiş, 80 km de geliş 160 km fazladan yol gitmiş oldum. Benim için çok sorun değil ama benim gibi yol konusunda bilgisi olmayan insanların bu tip hatalara düşmemesi için Alucra isminin bu yön tabelasına yazılması gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca köyüme geldiğimde aldığım bilgilere göre Refahiye'den Suşehri'ne geri dönmeden Gölova ilçesinden de gelebileceğimi öğrendim. Fakat orda da Alucra yada bu yöreyi gösteren bir yön tabelası yoktu.

Şimdi siz ilçemizin müşterek sesi olan Alucrahaber.com vesilesiyle ivedikle Suşehri ve Gölova ilçelerindeki yol ayrım güzergahlarında bulunan tabelalara Alucra isminin yazılması veya yazdırılmasını rica ediyor, yetkililerimizden biz gurbetçilere yardımcı olmalarını rica ediyorum."

Bizde Alucrahaber.com olarak hemşerimizin bu iletisini kamuoyu ile paylaşıyor, özellikle Karayolları Sivas Genel Müdürlüğü yetkililerinden bu konuda yardımlarını rica ediyoruz.

Bu işi takip etmek basın olarak bizim, uygulanması konusunda ilçemiz siyasilerinin gündeminde olmasını temenni ediyoruz.

YORUMLAR
  • yorum2017-11-21 22:10:54Şükrü Kılıçdere

    Benimde dikkatimi çekti Alucra artı Çamoluk'da olması gerekir.

  • yorum2017-11-17 05:29:44reis

    Birileri ilgilenip alucra yazmamış veya yazdıramamışlar biriside alucra ya gidecek olucralı olarak alucra ya şebinkarahisar dan geçeceğini tahmin etmemiş siz seneler sonra alucra ya yeni gelmişsiniz siz alucra lı olsanız ne olur ben bu yazıyı ve yorumu yapmaya bilem utanır sıkılırdım yazmaya

  • yorum2017-11-12 23:28:22ÇETİN ÇETİN

    Birkaç yorumcu şu siyah gözlükleri bir türlü bırakmadı gitti...Alucralının binde biri alucra'da yaşamakta...yüz yıldır bu şirin ilçe ve köyleri göç vermekte...ama binlerce aile irtibatı hiç koparmadı ilçesiyle köyü ile...ülkemizin ve dünyanın birçok şehrinde Alucra sevdalıları var.. bu çok önemli...ve bu basit bir sevda değil...birazda bu açıdan bakmak gerek insanlara...

  • yorum2017-11-11 15:52:27Alucralı

    Ben bilmem AĞAM bilir :)))

  • yorum2017-11-11 02:39:27Oktay Bıyıkçı

    Bunu paylasan kardesime tesekkur ediyorum en azindan bu tur seyleri paylasarak destek olabiliriz

  • yorum2017-11-11 01:27:01MUSTAFA DÜMBÜL

    Mademki Karayolları bu işi bunca yıldır yapmamış Alucra Kaymakamlığı, Alucra Belediyesi yada bir grup Alucra'lı gidip burada yol kenarına uygun bir yere Alucra yön levhasını koysunlar.Yoldaki bu ayrımı bilemeyen bazı otobüs şoförleri bile yolu şaşırıp Suşehri istikametine gidiyorlardı.Aynı şekilde Alucra'nın köy yollarındaki tabelalarında eksikliklerin giderilerek güncellenmesi iyi olur.

  • yorum2017-11-10 06:59:10ÇETİN ÇETİN

    Sahilden Dereli'ye doğru sapıldığında özellikle yaz aylarında..yüzlerce araç bu yolu kullanmakta Alucra'ya varmak için...istikamet Alucra..bir tane levha yok.."ALUCRA" levlasını yüzlerce araç kullansın diye yazmak bu kadar zor mu ????? şahsen ben..10 yılda bir Alucra'ya gidenlerdenim...dereliden saptıktan sonra..çok kişiye sormaktayım...doğru yoldamıyım..Alucra yolu burası mı..????? bu çağda birkaç levha yazmayı bu vatandaş kamu yetkililerinden istemek zorunda mı..kamu görevlileri ne iş yapar..göreviniz ne..vatandaşa mesleğinizde hizmet değil mi....???..İstanbul,samsun,ordu..gibi daha birçok ilde yaşayan Alucralılar bu yolları kullanmakta...Alucra levhası bu yollarda yok..çok saçma çok...

  • yorum2017-11-10 05:49:55ÇETİN ÇETİN

    Sayın Giresun valisi,alucra kaymakamı ve Alucra belediye başkanı..GÖREVE...böyle saçmalık olur mu..nedir bu ayırımcılık...tabela yazmadan sorumlulara soruşturma açılmalı...rezalet ve saçmalık yanyana,kolkola....yetkililer..yetkinizi kullanın..bu yetki sizlere niçin verildi...???????? sağolasın gurbetçi kardeş..yüzlerce gözün görmediğini görmüşsünüz...mevlam sıhat dolu günler size nasip etsin....

  • yorum2017-11-10 05:07:19hasan

    karayollarında en yakın ilçe ve il merkezi isimleri yazılır. o yüzden Alucra yazılmıyor

  • yorum2017-11-10 04:43:24Mustafa Kurt

    Duyarlı hemşerim ilgin alakan için teşekkürler
    Keşke hepimiz senin gibi Duyarlı olabilsek sorunların yüzde sekseni çözülür

  • yorum2017-11-10 00:26:55Alucralı

    Tabelada neden isim yok bunu anlamak çok basit. Alucra'ya Alucra'yı bilen gitsin bilmeyenin ne işi var Alucra kendi halinde bir kasaba

  • yorum2017-11-09 10:57:57RK

    İLK DEFA BÖYLE BİR HABERLE KARŞILAŞTIM NORMALDE BU YÖRENİN HALKI YOLUN İYİLEŞTİRİP GÜZEL DUBLE YOL OLMASINI İSTER RAHAT YOLCULUK İÇİN ARKADAŞ TABELADA ALUCRA YAZMASINI İSTİYOR

  • yorum2017-11-09 08:15:11Muhammed BIYIKCI

    Şimdi bazı parti sempatizanlari gelir.
    Alucra kalbimiz de tabela da olmasa da olur diyecekler.
    Valla alem (adamlar!)sınız.

    Memlekete sahip çıkan yok, yakındır ilçeliğinin düşürülmesi..

  • yorum2017-11-09 07:37:41Ahmet Mutlu

    Alucarayı haritadan silecekler tabeladan silmişler çok mu?

Bu Kategorideki Diğer Haberler
Bu habere de bakabilirsiniz Alucra'da Korku Dolu Gece, 4 Ev Kül Oldu

Alucra'da Korku Dolu Gece, 4 Ev Kül Oldu

Kurumsal

İçerik

Gündem

Siyaset

Teknoloji

Yukarı Çık
alucrahaber